אינטרנט ושיווק

המדריך לפיתוח אפליקציות לעסקים

אחד הדברים שמעסקים אותנו בפתיחת עסק חדש, הוא נושא הפרסום והשיווק.
אחרי שהשקענו זמן מחשבה וכסף בעסק שלנו, הגיע הזמן לשווק אותו
בשנים האחרונות עולם השיווק עובר מהפכה גדולה בדיוק כמו כל החיים שלנו, מהפכת הסלולר. המכשיר הקטן הזה שהשתלט  לנו על החיים השתלט באותו אופן גם עולם הפרסום והשיווק. הרי כולנו נמצאים בסלולר, ולכן מה יותר טבעי מלהביא את הפרסום ואפילו את העסק שלנו לתוך המכשיר הנייד של הלקוחות שלנו.

איך עושים את זה?

  1. אתר מותאם
    אם בעבר הסתפקנו באתר אינטרנט רגיל, היום אנחנו חייבים לאפשר ללקוחות לקבל את כל תכני האתר שלנו באופן שיהיה נוח וקריא גם במכשירים ניידים. אתר מותאם / אתר רספונסיבי הוא אתר כזה אשר מתאים את התצוגה למכשיר ממנו הצופה קורא אותו ומאפשר גם לגולשים מהסלולרי גלישה נוחה ונעימה.
  2. פרסום במקומות הנכונים
    אם אתם מוכרים אוזניות איכות אופנתיות, ברור שלא תפרסמו בבתי אבות, ואם אתם אנשי נדל”ן, לא תציבו דיילת מכירה ביציאה מבית ספר תיכון. בדיוק אותה גישה קיימת גם בסלולר, אני חייב לבדוק איפה הקהל שלי נמצא ולכוון את הפרסום לשם. גם בתחום הרשתות החברתיות חלו שינויים בשנים האחרונות ושווה לבדוק כל הזמן את הדרך הטובה והיעילה ביותר להגיע לקהל שלי,התחום הזה דינמי וחייבים להתעדכן כל הזמן.
  3. אפליקציה סלולרית לעסק שלך.
    חלק מהעסקים מגדילים לעשות ואף מפתחים אפליקציה לעסק שלהם, ודרכה פותחים ערוץ תקשורת ישיר עם הלקוחות שלהם.

    אם בעבר פיתוח אפליקציה לעסק היה יקר ואפשרי רק לעסקים גדולים ורשתות, היום הדבר אפשרי לכל עסק באמצעות שימוש בטכנולוגיות שמוזילות באופן משמעותי את עליות הפיתוח לאפליקציות עיסקיות.

אפליקציה לעסק, למי זה טוב?

פעמים רבות אני מקבל פניות מבעלי עסקים שמעוניינים לפתח אפליקציה לעסק שלהם. השאלה הראשונה שאני שואל במקרה הזה הוא מה אתם מצפים שהאפליקציה תעשה? כשאני מקבל תשובה כמו – פרסום, תגדיל לי את המכירות, תעזור לעסק שלי לצמוח. אני מבין שיש עוד המון עבודה לעשות, כי הגישה בעת פיתוח אפליקציה לעסק חייבת להיות הפוכה.

התשובה האמיתית היא שלא לכל העסקים צריכה להיות אפליקציה מכמה סיבות,  כדי שלאפליקציה לעסק יהיה שימוש אמיתי ויעיל אני חייב להתייחס לשלושה גורמים מרכזיים

  1. מי המשתמשים? – האם לעסק יש לקוחות קבועים? אם כן מי הם?
  2. מה האינטרס של המשתמשים באפליקציה? – איזה שירות אני יכול לספק/לשפר להם דרך האפליקציה, איזה הזדמנות יכולה להיות להם מהשימוש. זאת יכולה להיות הנחה מיוחדת, מבצע בלעדי, שירות הזמנות ישירות מהאפליקציה או אפילו מענה של 24/7 דרך שרת הודעות.  אפליקציה ללא ערך מוסף אמיתי למשתמש, לא תהיה יעילה.
  3. מה יניע את המשתמשים להיכנס לאפליקציה? –האם הם יכנסו ביוזמתם לאפליקציה כל פעם שיזדקקו לשירותי או שאני אצטרך להניע אותם לעשות זאת ע”י הודעה?  כדי שהאפליקציה תהיה יעילה , חייב להיות “טריגר” כל שהוא שיניע את המשתמשים להפעיל את האפליקציה ולעשות בה שימוש.
אחרי שענינו על השאלות האלה אפשר לגשת למלאכת האיפיון של האפליקציה, עיצוב ממשק משתמש , עיצוב גרפי , ותכנים מעניינים יעשירו את האפליקציה שלנו ויהפכו אותה ליפה ונעימה ויעניקו חויית משתמש טובה. אבל בבסיס האפליקציה חייב להיות מושתת הערך המוסף אותו אני מעניק ללקוח שלי. רק אז העסק יוכל באמת להרוויח מהאפליקציה. זכרו: לקוחות מרוצים = לקוחות ממליצים!

לסיכום:

פיתוח אפליקציה לעסק יכולה להיות כלי מצויין עבור עסקים בעלי קהל לקוחות קבוע.  אז אם אתם מעוניינים לפתח אפליקציה לעסק שלכם עליכם לחשוב קודם כל על הלקוח, ולייצר את האפליקציה שתעזור לו ולא להפך. אם אין לכם נסיון באיפיון אפליקציות, או אם אתם לא בטוחים מה נכון לעשות, כדאי מאוד שתבחרו חברת פיתוח שתוכל לעזור לכם כבר בשלב הרעיון. לא חסרות חברות פיתוח אפליקציות בישראל אך חשוב לבחור בכזאת המתמחה בפיתוח אפליקציות לעסקים. חשוב שמולכם יעבוד מנהל מוצר/מאפיין אשר מבין את הצרכים העיסקיים שלכם, ויעזור לכם לפתח מוצר שימושי ויעיל. חשוב לזכור שכתיבת הקוד היא רק החלק האחרון בפיתוח, המטרה והרעיון חשובים לא פחות.
נכתב ע”י אבירם זאבי
אבירם זאבי הינו מנהל מוצר בחברת אפ-פוינטמנט בע”מ המתמחה בפיתוח אפליקציות לעסקים.
שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail