אינטרנט ושיווק

כך תפרגנו ללקוחותיכם- מדוע זה חשוב לפרגן ללקוחות ולהפוך אותם לחלק מההצלחה שלכם

זר פרחים עם פתק תודה
מידת הקרבה בין עסק או חברה לבין הלקוח היא אחד הגורמים המשמעותיים להגדלת המכירות. היום, בעידן רווי הטכנולוגיה בו אנו נמצאים, לקוחות משוועים ליחס אישי ולקבלת אמפתיה מצד העסק ממנו הם מקבלים שירות. יצירת קשר ארוך טווח עם הלקוח קשור למידת ולאופן טיפוחו, ממש כמו טיפוח של קשר זוגי, ומבוססת על המחוות הקטנות שיקבל הלקוח מהעסק, זאת כמובן במידה והוא מרוצה מהמוצר והשירות. מחוות אלה הן הערך המוסף שיש לעסק על פני עסקים אחרים הנותנים שירותים דומים. ככל שהעסק מתקדם, מתפתח וצומח כדאי לזכור את הנפשות הפועלות אשר היו לאבן דרך וסייעו לו לצמוח. פעמים רבות אלה הם לקוחות אשר הביאו לקוחות אחרים ויצרו תנופת צמיחה. איך ניתן לפרגן ללקוחות בכלל וללקוחות אלה במיוחד?
 

אירועים בהם תפרגנו לעצמכם וללקוחות

מדי פעם ניתן לארגן אירוע בו תזמינו את כל הלקוחות הרשומים במאגר הלקוחות שלכם. זו יכולה להיות מסיבת יום הולדת לעסק, במיוחד יום הולדת עגול, הצטרפותו של הלקוח ה- 10, 20 או מספר עגול אחר שנראה לכם כבעל משמעות וכסיבה למסיבה. גם יציאתו של מוצר חדש לשוק יכולה להיות סיבה להרים אירוע שכזה. נסו לחשוב מה יעניין את הלקוחות?
 
אם העסק פונה לקהל מובהק כמו נשים, ספורטאים, חובבי מוזיקה או חובבי בישול כוונו את תוכן האירוע אל אותו קהל, למשל באמצעות סדנא מהנה בתחום. אל תהפכו את האירוע רק לפרסומת עבורכם. נסו באמת לארגן אירוע מכוון להנאת הלקוחות. כמובן ש”על הדרך” ניתן לחלק מתנות ממותגות אשר ישמשו כפרסומת עבורכם אך השתדלו שהפרסום והשיווק יהיו מתונים וצנועים. בקיצור: נסו באמת לשמח את הלקוחות ולפרגן להם.
 

מתנות אישיות לכל לקוח

מתנה אישית ביום הולדת היא פרגון אשר ישאיר אתכם תמיד בתודעתו של הלקוח, גם אם לא ביקר בחנותכם או ביקש את שירותכם כבר מספר חודשים. פרחים הם מתנה משמחת תמיד, מפתיעה, מרגשת ומרשימה. זוהי מתנה שלעולם אינה מאבדת מקסמה. מומלץ שהפרחים יגיעו לבית הלקוח כשהם רעננים וטריים ולא ינדדו בדרכים. אל תתעצלו ופנו לחנות בקרבת מקום מגורי הלקוח. אם מדובר למשל על לקוח שגר באזור השפלה, חפשו חנות פרחים שעורכת משלוחי פרחים ראשון לציון, צרפו כמובן ברכה אישית ומהלב וקבלו לקוח נאמן לכל החיים.
 

פרגון מיוחד ללקוחות מיוחדים

אמנם כל לקוח כבודו במקומו מונח, אך לכל עסק ישנם הלקוחות הנאמנים והוותיקים במיוחד אשר מלווים אותו כבר שנים, לעיתים מיום פתיחת העסק. מדי פעם ניתן לפרגן ללקוחות אלה באופן מיוחד. אם לדוגמה הביאו אליכם כמה לקוחות חדשים, זוהי סיבה מצויינת לפרגן להם. כאן תוכלו לתת מתנה אישית יותר, ממש כמו כזו שקונים לחבר טוב ומותאמת במיוחד בשבילו. אם העסק שלכם עוסק בעיצוב של תכשיטים, בגדים או כל דבר אחר, או לחילופין ברשותכם קונדיטוריה, תוכלו להכין לו מתנה קטנה וסמלית פרי יצירתכם ומיוחדת לכם: תכשיט קטן שיצרתם או עוגה שאפיתם. אם אתם רוצים להגדיל ולעשות – הביאו את המתנה בעצמכם כל עוד הלקוח גר קרוב יחסית אליכם. פרגון מסוג זה יוערך מאוד על ידי הלקוח ויתן לכם מספר נקודות זכות אצלו.
 

להעשיר את הידע של הלקוחות

דרך נוספת לפרגן ללקוחות היא להעשיר את הידע שלהם בתחום בו אתם עוסקים. שלחו להם מדי זמן מאמרים בתחום, מאמרים מקצועיים שמטרתם העשרת הידע נטו.  נסו להתאים ללקוחות את המאמרים או המידע הרלוונטיים עבורם על פי הרכישות שלהם אצלכם או השירותים שהם בוחרים לקחת. טיפים בתחום המלמדים את הלקוחות כיצד לעשות דברים בעצמם בהחלט יעשו את הרושם שמטרתכם היא לפרגן ולסייע להם. אצלם הדבר יתפס כגילוי מקצועיות ושירותיות מצידכם ובפעם הבאה שיזדקקו לשירות לא יהססו ויפנו מייד אליכם.
 
עסקים ותיקים יכולים להעיד כי ישנם לקוחות המלווים אותם לאורך שנים וזאת בזכות היווצרות יחס אישי, מתן אוזן קשבת ומילה טובה ומחוות קטנות ואישיות כמו שהוזכרו לעיל. כל אלה הם הדברים הקטנים ההופכים לקוח ללקוח נאמן. ככל שתראו לכל לקוח כי הוא מיוחד וחשוב לכם, כך הדבר יתן דחיפה לצמיחת העסק.
שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail