אינטרנט ושיווק

חשיבות עיצוב הלוגו לבניית מותג מצליח

נתחיל מהסוף: מותג מצליח הוא מותג שזוכרים אותו. איך זוכרים אותו? מזהים את הלוגו שלו ומבינים מיד במי מדובר.
הדרך לתוצאה הטובה הזו שגורמת למאות, אלפים או מיליונים של לקוחות להכיר מותג ולבחור בו עוברת בין היתר גם בשלב עיצוב הלוגו של החברה. כל חברה כיום ממציאה לעצמה לוגו משלה שיזהה אותה ויעביר בצורה גרפית את המוטו, הרעיון או המוצר שלה. עיצוב הלוגו הוא בעל חשיבות כדי ליצור מיתוג שזוכרים.

למה להשקיע דווקא בעיצוב לוגו?

הלוגו הוא אחד הסימנים המזהים הבולטים ביותר במיתוג של כל חברה. הוא מופיע על מוצרי פרסום וקידום מכירות, הוא מודפס על ניירות מכתבים, חשבוניות, קבלות ומעטפות. הוא נמצא בכל מקום ובכל ניירת שקשורה לחברה.
בניגוד לאתר אינטרנט שאליו נכנסים אנשים ספציפיים – לקוחות קיימים או מתעניינים (והוא לא פחות חשוב בתהליך המיתוג), הלוגו מופיע בהרבה מאד מקומות אליהם נחשפים אנשים באופן שרירותי – הם רואים ומבינים במי מדובר וזוכרים את הלוגו של החברה בתת מודע שלהם – בעתיד ייתכן והזיכרון הזה ישפיע על ההחלטה שלהם לקנות או לקבל שירות מאותה חברה.
בקיצור, עיצוב לוגו צריך להיות מוקפד, מדוייק ומשרת את המסר של החברה כדי שכל אחד, בכל מקום, יוכל לראות את הלוגו, להבין ממנו מי היא החברה ומה השירות שהיא נותנת ובעיקר – יזכור את הלוגו ואת החברה דרכו.

לוגו שמדבר בשפה שיווקית עושה שירות מעולה לכל חברה

חלק חשוב וקריטי בעיצוב כל לוגו הוא להעביר דרכו מסר שיווקי. זה יכול להתבטא בציור מסויים, בסמל של החברה, במוטו מילולי שמחובר ומשתלב בעיצוב הלוגו. כל אלו הם סימנים שיצביעו אחר כך על הצלחת המותג ועל המסר שהוא רוצה להעביר.
אם עיצוב הלוגו הוא מחושב, יצירתי ומדוייק מבחינה שיווקית, כך גם הרושם על המותג יהיה נכון בדיוק כמו שרצינו והלוגו יהפוך לכלי שעוזר לשיווק העסק והשירות שהוא נותן.

לא צריך הרבה יותר מלוגו מעוצב

כאשר עיצוב הלוגו הוא מתוחכם, קולע בול ומעוצב בצורה אסתטית ומושכת לעין, כך למעשה אין צורך בפעולות מיתוג לא שגרתיות. לא צריך קמפיינים יקרים, מודעות ענקיות, צילומי תדמית ועוד מוצרים שנלווים לתהליך המיתוג. כל מה שצריך הוא לוגו שאנשים זוכרים ומשדר את המסר הנכון.

איך יוצרים לוגו מנצח?

השאלה הזו היא כנראה שאלה שתלויה בצוות שעובד על עיצוב הלוגו. חשוב לבחור בחברה שיש לה ניסיון במיתוג ולא רק בגרפיקה ועיצוב. השילוב הזה בין ידע עסקי ומקצועי בנושא שיווק ומיתוג של חברות ובין עין אסתטית ועיצובית שיודעת להפוך מסר שיווקי למשהו מעוצב וסטטי הוא שילוב מנצח שהתוצאות שלו מדברות בעד עצמן.
עיצוב לוגו הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג של חברה. הוא השלב הראשון להצלחת המיתוג וליצירת נראות של החברה בשטח לאורך זמן. מסר מהיר שזוכרים אותו.
המאמר נכתב על-ידי סטודיו Casirer המתמחה בפתרונות ויזואליים לארגונים וחברות.
שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail