אינטרנט ושיווק

העברת מיטבית של מסר בפרזנטציה

פרזנטציה מול קהל

הפנמה וזיכרון

שני גורמים עיקריים יקבעו  את מידת חלחול המסר הרצוי בעת הצגה של פרזנטציה: מה נאמר ואיך נאמר. לתוכן הדברים יש, מן הסתם, משמעות מרובה. אך לאופן הצגת התוכן יש השפעה לא פחות חשובה, ולעיתים אף יותר, בתהליך ההטמעה של המסר על ידי המאזינים.
מעט על הפסיכולוגיה של הזיכרון והתהליך המתרחש במוח: בעת שמירה של פריט מידע בזיכרון – הפריט מקודד ומאוכסן. על מנת להביאו למודעות, ולקיים בעצם תהליך של הזכרות אקטיבי, יש צורך להיות מודע לקיומו של הפריט בזיכרון, לשלוף אותו ממקום אכסונו, ולהעלותו למודעות, על ידי מה שנקרא בעגה המקצועית “זיכרון עבודה”.
 
מידע היוצר אסוציאציה מקודד כאטרקטיבי יותר, הוא מאוכסן באופן נגיש יותר בזיכרון. המודעות לעצם קיומו שם חזקה יותר, והוא, למעשה, “שליף” יותר. על העיקרון הזה בדיוק מסתמכות פרסומות שונות: המסר לא נאמר בצורה יבשה, אלא מוגש באופן מרגש, מצחיק או מזעזע, למשל. לפי ההקשר. ואז המסר מתקשר אסוציאטיבית לאמוציות, לצחוק או לתגובת ההלם שגרם. כך, פרסומת טובה תגרום למסר לשבת במקום טוב יותר בזיכרון, קרוב יותר למודעות, ונגיש יותר לזיכרון העבודה.
 

יישום בפרזנטציות ומינוף לשיווק

הוא הדין להצגה טובה של פרזנטציה עסקית. כדי לשווק עסק, רעיון, או כל מסר שיווקי אחר, ההצגה חייבת להיות אטרקטיבית באיזשהו אופן. קודם כל זה יקל על הקהל לצרוך את המסר ולא לאבד קשב. שנית, זה ייצור את האסוציאציה הנדרשת, כך שהדברים יישארו זמינים בזיכרון לרמת המודעות, לאורך זמן.
 
כדי להבטיח קישור אסוציאטיבי מיטבי, על הפרזנטור לבצע פנייה רב-חושית. לתת ביטוי לאלמנטים חזותיים, אם טכניים ואם בהופעה שלו. ניתן לגייס אפקטים ואלמנטים גרפיים במצגת, ולהשתמש במיומנויות משחק, במימיקת הפנים, וכדומה. במקביל – להשתמש בקול על ידי משחקי עוצמה ואינטונציה (הנגנה).
 
שימור הקהל אקטיבי יקל על הפנמה טובה של הדברים. לשתף אותו בשיח, להפעיל אותו באיזשהו אופן, אפילו להצחיק אותו, לרגש אותו או כל דבר שיגרום לו להיות חלק מהמעמד ולא רק צופה חיצוני פסיבי לחלוטין.
 

מידתיות – חלק מהצגה איכותית

האסוציאציה צריכה להיות חיובית כמובן. יש לשמור על פרופורציות נכונות במהלך הפרזנטציה, ולהתאים את האלמנטים השונים למעמד. לשמור על ארשת מכובדת. לא להשתמש בריצודים מוגזמים של אפקטים או צבעים. זה יהפוך את החוויה הוויזואלית ללא נעימה. על אותו עיקרון – שימוש בקולות צורמים או מרובים מידי לא יקלע גם הוא למטרה. העיקרון החשוב הוא לזכור שהתוכן הוא המהות, ואופן הגשתו הוא האמצעי. לא באנו לשחק בברודוויי. מידי פעם בדיחה שנונה, חיוך, אפילו צחוק בקול, יעשו עבודה טובה. זה כמובן לא אומר לתת הופעת ליצן ולא אמן אורח.
תוכן איכותי, הגשה מתוחכמת ונכונה, “פאסון” ושמירה על מכובדות המעמד. הדרך המיטבית לשיווק אפקטיבי.
שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail