אינטרנט ושיווק

טיפים מנצחים למקסום מכירות של חנות וירטואלית

יד מחזיקה חנות וירטואלית בסמרטפון

חנות וירטואלית, כאתרי מסחר אלקטרוניים, מאפשרת לך להציע את מוצריך ושירותיך לקהל שאיננו הקהל הקבוע וה"טבעי"- גיאוגרפית שלך. פלטפורמה חוצת גבולות זו, במידה והיא בנויה נכון, יכולה להוות עבורך כלי מכירה מעולה. מה הן הנקודות עליהן צריך להקפיד?
לנוחותך, ריכזנו עברך קווים מנחים למקסום המכירות:  

חנות וירטואלית - כך תעצב אותה נכון:

תוכל למצוא אתרים רבים (ואף תבניות מוכנות), אשר ינחו אותך כיצד לעצב מבחינה גראפית חנות וירטואלית. אולם, רוב המכשלות בתהליך הקניה, הן רעיוניות ומהותיות, ולאו דווקא ויזואליות:

  • אמינות - יש לצאת מנקודת ההנחה, כי אחד המחסומים הגדולים של לקוחות (בעיקר חדשים) במעבר הסטטוס בין "גולש באתר" ל"קונה", הוא חוסר ה"הכרות" בין הגולש לבין האדם או הגוף המפעיל את החנות. הנה מספר אלמנטים שיכולים לסייע לך בביסוס הכרות זו:
  • מי אתה - דף מידע ("אודות") מסודר ונכון-תדמיתית, נראות ברשתות החברתיות ודף המלצות של לקוחות מרוצים יהפכו אותך ל"מוחשי" יותר עבור הגולש.
  • איפה אתה - ציון כתובת פיזית ואמצעי יצירת קשר חלופי "מסורתי" זמין (כמספר טלפון המופיע בכל אחד מדפי האתר), יהפכו אותך ל"זמין" במוחו של הגולש.
  • הדאגה ללקוח במרכז - פרוטוקול אבטחה, שלא נמצא רק במסגרת "קיים", אלא גם קיומו מוצהר בכל עמוד רלוונטי, יבנה את תדמיתך, בעיני הגולש, כמי שדואג לבטיחותו ולא רק "מנסה למכור" לו. אלמנטים נוספים התורמים לבניית רושם הזה הוא הצהרה ברורה על אי שימוש בפרטי הגולש לצרכים אחרים מאלה שלשמם הוזנו (כהפצת ספאם וכד') ומדיניות החזרים ותקנון קצרים, הכתובים בשפה פשוטה וברורה.
  • מחירים ומשלוח - בתחום זה, ניתן לחלק את המכשלות למספר גורמים:
  • עגלה עמוסה מידי - חלק גדול מהגולשים, אשר מגיעים לסופו של תהליך הקניה, נבהלים כאשר הם מגלים כי הסכום גבוה מזה שהתכוונו להוציא, בגלל איסוף לעגלה של פריטים רבים שלא התכוונו לקנותם מלכתחילה. הפתרון לכך הוא מסלול קניה מובנה פריט בודד, אשר איננו מעודד קניה של מוצרים נוספים "על הדרך", אלא מתמקד בתהליך קניה של פריט אחד בלבד.
  • עלות משלוח גבוהה - מחשבתית, עבור הלקוח, מחיר המשלוח הוא חלק נפרד מהמוצר, ולעיתים, אף בלתי נחוץ. עלות משלוח גבוהה עלולה לגרום לגולש לנטוש את העגלה לפני סיום הקניה. לכן, מומלץ לתמחר נכון ולגלם חלק מעלות המשלוח בתוך מחיר המוצר, או, לחילופין, לאפשר איסוף עצמי.
  • מחירים עגולים - פסיכולוגית, נוח לקונה לחשוב שהוא שילם 195 ₪ ולא 200 ₪, 795 ₪ ולא 800 ₪ וכן הלאה.
  • נוחות - אחוז גבוה מהגולשים נושרים במהלך תהליך הקניה ולא הופכים לקונים. אחת מהסיבות הנפוצות לנשירה זו, היא איבוד המומנטום והתנופה שבקניה. תופעה זו מתרחשת כאשר הגולש (שעדיין לא הפך ל"לקוח" ) מסתבך במהלך תהליך הקניה, או שדעתו מוסחת (על ידי באנרים, קישורים ומוצרים נלווים בעמוד), הוא "נודד" למקום אחר והקניה מאבדת עבורו את המומנטום שלה. עיצוב תהליך קניה אינטואיטיבי וקצר ככל האפשר, בלי בקשה לפרטים מרובים, בלי התניה בחברות במועדון או ברישום לאתר (אפשרויות אותן ניתן להציע לגולש לאחר שהפך ללקוח וביצע את קנייתו), בלי הסחות דעת למיניהן, יוביל את הגולש לקניה חלקה ומהירה.

לסיכום, חנות וירטואלית נאה ומזמינה, הבנויה נכון ומעוצבת מתוך הבנת צרכי הקונה ומגבלותיו, יכולה להפוך לכלי מכירות יעיל ורב עוצמה. ההקפדה על הפרטים הקטנים והחשובים, היא זו שתמקסם עבורך את המכירות ותהפוך את הגולשים בחנות לקונים החוזרים לקנות בה שוב.

 

 

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail