מידע נוסף

האם משתלם לנהל עסק שהוא ייעודי עבור קהל יעד מצומצם?

קהל יעד בעל מאפיינים ספציפיים עשוי גם הוא להגדיל את המכירות

אחת מן המטרות העיקריות של בעלי עסקים בתחילת דרכם, היא להגדיל ככל הניתן את מספר הלקוחות של העסק. הדרך הפופולריות ביותר לעשות זאת, היא לאפיין קהל יעד ספציפי שאליו פונים ולפעול בכדי לתת מענה מדויק ככל הניתן לצרכים שלו. למרות זאת, עסקים מסוימים מיועדים מלכתחילה לנישה מאוד מצומצמת של אנשים, כאלה שממילא המכנה המשותף שלהם הוא ייחודי במינו והוא עצמו מהווה את הטריגר לקנייה. במצבים כאלה, חשוב להבין את הנקודות שבהן ניתן להרחיב את הקנייה בקרב הקהל הקיים ולהוביל מהלכי מכירה שונים במקצת, לעומת מהלכים שיווקיים “רגילים”.

מדוע חשוב להכיר היטב את קהל היעד של עסק “נישתי”?

כאשר העסק הוא ייעודי לקהלים מסוימים, למשל עסקים שמהותם הוא מכירת מוצרים לנשים בלבד, או פתרונות טיפוח עבור צבע לשיער בלונדיני ומובהר וכיוצא בזה – אין ספק שצמיחה משמעותית של מעגל הלקוחות לא באמת תתרחש. עלייה משמעותית בכמות הרוכשים לא תקרה בזמן קצר, בהשוואה להרחבת מעגל לקוחות של עסקים סטנדרטיים, כמו חנויות נעליים המציעות סחורה לכל המינים והגילאים, למשל. עסקים קטנים שמהותם מתן פתרונות נישה לקבוצה מאופיינת ביותר של לקוחות, מטרתם להגדיל את המכירות בקרב הצרכנים המתאימים למאפיינים אלו וכן יצירת נאמנות צרכנית אצל המעגל הזה. הדרך העיקרית להגדלת המכירות, היא היכרות מעמיקה של כל לקוח ומתן מענה מדויק לצרכים שלו, כמו גם הרחבת ההיצע של המוצרים בעבור הקהל הקיים. אחת מהדרכים לעשות זאת, היא תיעוד של רכישות אצל לקוח שחוזר שוב ושוב לאותה החנות, או מזמין אונליין את המוצרים שלו ישירות מהאתר העסקי – דבר שיסייע להבין את הרגלי הצריכה שלו וכן את הדרך שבה ניתן יהיה, בהמשך, להציע לו מוצרים משלימים וגם חדשים לגמרי.

מה עשוי לגרום למעגל לקוחות מצומצם להיות נאמן?

השבת קהל של קונים לאותו בית העסק, קשורה להרבה מאוד גורמים בדרך כלל וקשה “לשים את האצבע” על המרכיב העיקרי במוטיבציה של אנשים לחזור ולרכוש באותו המקום, כאשר העסק מוכר מגוון מוצרים רחב ביותר. עסקים בעלי נישה, לעומת זאת, יכולים בבדיקה פשוטה יחסית להבין אילו מוצרים נמכרים יותר ואילו לא: מכיוון שהקהל שלהם ממילא מונע מאותו מאפיין משותף – למשל קבוצת נשים, או קבוצת בהירי שיער, או כל מאפיין אחר שגורם לקהל הזה להזדקק למוצרים הספציפיים שהעסק מציע – אפשר להבין האם צורך זה נענה, או שלא. הקשר עם הלקוחות יכול להתחזק בזכות הקמת קהילה בפייסבוק, למשל, כמו גם שמירה מתמדת על קשר עם הצרכנים בעזרת ניוזלטרים ומיילים שיווקיים. תחושת השייכות וההרגשה ש”החנות מכירה אותי ולכן כדאי לי להכיר את הקרם, השמפו או המכנסיים החדשים שהיא מציעה לי עכשיו”, הן ללא ספק מקדמי מכירות מצוינים שיכולים להעלות באופן משמעותי את המכירות של העסק, גם כאשר ההיקף של קהל הלקוחות נשאר פחות או יותר זהה.

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail