מידע נוסף

הדרכת עובדים בעסק חדש

כל מעסיק שמבין את חשיבותה של הכשרה מקצועית מובנית ומסודרת מסתייע בשירותיה של חברה המספקת שירותי הדרכת עובדים בארגון. הדרכת עובדים היא חלק בלתי נפרד ממערך שלם, אשר עיקרו ניצול מרבי ומיטבי של משאבי הארגון ובראש וראשונה- מיצוי הפוטנציאל הגלום בעובדיו.

יתרונותיהן של הדרכות לארגונים שמתבצעות על ידי חברה חיצונית היא היותן מנוטרלות מכל רעשי הרקע, לרבות דעות קדומות, הטיות ועוד. ההדרכה מתבצעת באופן מקצועי טהור.

הדרכה בארגונים מהווה תנאי חשוב ביותר ואף הכרחי למקסום התפוקות. עובד שעובר השתלמות מקצועית יודע ומבין טוב יותר את תפקידו, את החלק שלו בתרשים הזרימה הארגוני. עובד שעובר הדרכה בארגון חש מחויב ונאמן יותר לארגון. הוא חש מוערך וחשוב- עובדה: משקיעים בטיפוחו, בהעשרתו ובהעצמתו.

הדרכה בארגונים חדשים חשובה במיוחד. היות שבאמצעותה מוטמעים בעובדים הדרישות, הקודים, התרבות הארגונית. באמצעות ההדרכה מבינים העובדים את הדרישות ואת הציפיות מהן. ההדרכה מסייעת להבנה ולהפנמה של “חוקי המשחק”.

כאשר מעסיק מבין את חשיבות ההדרכה הוא מקצה לה משאבים. הוא רואה בה שלב חשוב ביותר. הוא מודד אתה במונחי עלות- תועלת ומבין כי ההשקעה בעובדים תניב לו פירות.

יצירת שפה משותפת באמצעות הדרכת עובדים

להדרכת עובדים יש חשיבות רכה ביצירת שפה משותפת של כלל העובדים בעסק או בארגון. בהדרכה מובהרים ומונחלים מושגים מקצועיים ומשמעותם. בהדרכה מתוודעים העובדים המודרכים לשיטות עבודה, לנהלים, למיקומם ולתפקידם  ב”שרשרת המזון” של העסק או הארגון. ההדרכה מכוננת תחושה של פעילות מושכלת בתוך מסגרת מובנית ומסודרת.

היתרונות בקיומן של הדרכות חיצוניות מתמצים בהיותן של אותן חברות מקצועיות, מאומנות ומיומנות במתודיקה ובפרקטיקה של ההדרכה. יש להן מערכים מסודרים ואמצעים להעביר את הידע לעובדים.

כאשר עובדים בארגון נחשפים באופן קבוע ותדיר להדרכות, להשתלמויות, לימי עיון, לימי גיבוש וגם, אכן, לימי כיף- כל אלה מהווים חלק בלתי נפרד מההשקעה בטיפוח ההון האנושי של הארגון.

אף שהדרכות עוסקות, באופן טבעי, בנושאים “יבשים” לכאורה, עצם קיומה של מתכונת ההדרכה, שבה מכונסים העובדים יחדיו, מהווה ערך מוסף חשוב ביותר לארגון. הדרכת עובדים בארגון היא מחויבות של המעסיק אבל היא גם משתלמת ומועילה לו. התועלת היא הדדית בבחינת WIN-WIN לארגון ולעובדיו.

הדרכת עובדים בעסק חדש המתבצעת לפני פתיחתו הרשמית או במקביל לה עתידה להניב פירות. כאשר עובדים יודעים מה מוטל עליהם לעשות וכאשר יש להם כלים לעשות זאת; כאשר הם יודעים שניתן להתייעץ במקרים שבהם הם נתקלים בקושי או נדרשים למצוא פתרון לבעיה; כאשר הם חשים כי הם נתמכים על ידי צוות שקשוב לדבריהם- הם ודאי מפיקים מעצמם יותר. כך מרוויח העסק עובדים מחויבים והעובדים נהנים מתחושה כי יש להם גב ואוזן קשבת. בשורה התחתונה: הדרכת עובדים בארגון ובעסק חדש היא הוצאה, אשר במונחי עלות-תועלת מתבררת כהוצאה משתלמת ביותר.

 

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail