מידע נוסף

הקמת עסק של מוצרי ספורט – איך עושים את זה נכון

יזמות ויצירתיות הן תכונות מבורכות בקרב מי שמעוניין לפתוח עסק חדש, במיוחד אם מדובר בנישה הפונה לקהל יעד ספציפי או מכנה משותף צר יחסית של לקוחות. חנויות ספורט אינן קיימות בישראל באותה כמות כמו חנויות אופנה, למשל, או סופרמרקטים – והסיבה לכך היא שקהל היעד של עסק מהסוג הזה הינם אנשים העוסקים בספורט כחלק מאורח החיים שלהם ונעזרים באביזרים ומוצרים הקשורים בכך. עם זאת, הרחבה של ההיצע בתוך העסק עצמו, יכולה להפוך אותו לבעל מוניטין של מומחיות בתחום עצמו, בו בעת שהוא מציע שירות גם לקהל הרחב ובכך להגדיל מכירות.

ממה מתחילים? חנויות ספורט צריכות להתמקד בטרנדים

בכדי שעסק חדש בתחום הספורט יקבל מספיק “רעש” סביבו, לא די ביצירת קמפיין מצוין אלא יש צורך בייחודיות משמעותית שהחנות תביא עמה. הרעיון הוא להפוך את העסק לאבן שואבת עבור אנשים שעוסקים בספורט, אשר יעדיפו להגיע אל החנות באופן מיוחד ובמקום לבצע רכישה מחנויות אחרות. אחת מהדרכים לעשות זאת היא להציע מוצרים טרנדיים במיוחד כדוגמת קורקינט חשמלי או אופניים הפועלים על חשמל, מוצרים שנחשבים ללהיט בשנה האחרונה ושיימכרו בכמויות.

הדרך השנייה לעשות זאת, היא פרסום מאסיבי ברשת, שמטרתו להביא לחשיפה מקסימלית הן בסביבה הקרובה שבה נמצא בית העסק והן ברחבי הארץ – אתר אינטרנט מקצועי ומדויק, יכול בהחלט לגרום לאנשים לנסוע מרחקים ארוכים, אם הם בטוחים שדווקא בחנות שנמצאת בעיר האחרת הם ימצאו את הדגם הספציפי של האופניים שהם מחפשים.

מלבד טרנדים, חשוב להציע מעטפת של מוצרים משלימים עבור אותו ענף ספורט טרנדי, זאת כדי להגדיל את המכירות בקרב הלקוחות שיגיעו למטרה ספציפית של רכישה, אך ימצאו את עצמם הולכים אל הקופה כשבסל שלהם נמצאים עוד אביזרים רבים שיהפכו את הרכיבה שלהם לכיפית הרבה יותר.

היצע מגוון של סחורה יגדיל את מעגל הלקוחות

מלבד ההישענות על הספורטאים עצמם בתור ה”עוגן” של חנות למוצרי ספורט, חשוב שבעלי המקום יציעו שירות מתאים גם למי שנקלע לחנות במקרה, או התלווה לחבר שהגיע במיוחד בכדי לבצע רכישה. אין זה אומר שהחנות צריכה לגמרי לשנות את פניה ולהציע מכירת מזון במקביל למכירה של אופניים חשמליות או כדורי-סל, אך בהחלט ניתן להרחיב את ההיצע גם במוצרי ספורט שיכולים להתאים למי שאיננו ספורטאי מקצועי, או עוסק ברכיבה או התעמלות על בסיס קבוע.

אלה יכולים להיות מוצרי ביגוד, אביזרים לבריכה, צעצועים לילדים שקשורים לספורט – כגון כדורים קטנים או בגדי ים המותאמים לפעוטות – העיקרון הוא שבעלי העסק יהיו גמישים ויעניקו חוויה נהדרת לכל לקוח, כך שמי שנכנס לחנות יוכל למצוא לעצמו משהו לקנות. באופן כזה, החנות תצבור מוניטין של מכירה ממוקדת במקביל להפגנת שירות ברמה גבוהה והיותו של העסק מתאים לכל צרכן באשר הוא.

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail