מידע נוסף

עסק בהקמה? 3 משפיעים שיש לקחת בחשבון

שותפים לא צפויים

עסק בהקמה צריך לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים.  לאלו מכם החושבים להקים עסק בפתחו של העשור השלישי למאה העשרים ואחת אומר בפשטות ובישירות, בהצלחה. עולם העסקים המודרני הוא מהיר, מדוייק וכל הזמן נתון לשינויים. להרגשה האישית, למצב המנטלי וליציבות היומיומית של בעל עסק, יש השפעה ישירה על הצלחתו. ככל שעקומת ההשקעה וההתמדה תלולה יותר ולאורך זמן, ברובם המוחלט של המקרים, העסק גדל. לעולם העסקים יש נטייה להתיש בגלל מהירותו וקצב השינוים בו. מנכ״ל אמזון המפלצתית, נתפס אומר בראיון שלדעתו החנות לא תחזיק יותר משלושים שנה, זה באמת אורך החיים הממוצע של עסק גדול ומודרני. אז אם יש בכם את הרצון והאנרגיה הדרושה להתמודד עם כל אלו תשמחו ודאי לדעת שישנם שלושה גורמים עיקריים המשפיעים על עסק. הכנה מראש והתמודדות עם שלושתם עשוייה להיות סוד ההצלחה של העסק שלכם. בואו ונבחן מהם שלושת הגורמים.    

הצרכן תמיד צודק.

ראשונים להשפיע על כל עסק הם הצרכנים. ללא אנשים שיקנו את המוצר או ייצרכו את השירות לא ניתן לייצר הון חוזר ובכל לגדול. ואיך מגיעים לצרכנים בשנת האלפיים? דרך רשת האינטרנט העולמית כמובן. עסקים בתחומים שונים ומגוונים, מעסיקים לצד אנשי מקצוע בתחומם גם מהנדסים שתחומם הוא בניית אתרים לעסקים. אלו בתורם הופכים את השירות לדיגיטלי ובכך פותחים את העסק אל שוק גלובלי בו התחרות בין עסקים גדולים וקטנים מאוזנת טיפה יותר. חשיפה גלובלית אומרת צרכנים רבים. לצרכנים רבים עוצמה כפולה, מלבד הקנייה יש בידיהם את הכוח לכתוב לעסק ביקורת. ביקורות הם כלי שמשווה את כללי המשחק וצרכנים רבים קוראים את הכתוב מתחת למוצר לפני הבחירה אם לרכוש אותו.      

הממשלה היא פרטנר

מיד אחרי הצרכנים מגיעות הממשלות שבהחלטת רוב של צד כזה או אחר יכולות למוטט או להזניק שוק שלם. עסקי ההזנק בתחום המחשבים הם דוגמא מצויינת לאיך ממשלות מזרימות סכומים נכבדים ותעשייה שלמה פורחת ומשגשגת. בישראל ניתן לראות זאת גם, אך המצב לא רחוק מכך ברוב השווקים בעולם. לעומת זאת תעשיות כמו מכרות פחם ותעשיות מזהמות אחרות, שלנו כמובן אין, מקבלות קיצוצים במימון. חברות רבות בתחומים אלו כבר פושטות את הרגל.

כוחות השוק הפיננסי חזקים מכל נביא

הגורם השלישי המשפיע על עסק הוא השוק הפיננסי או בפשטות, כמה כסף יש לאנשים בכיף וכמה שווה המוצר שלכם מבחינת יעילות לרוכש. עסקים גדולים או קטנים המושקעים בשוק ההון, אם זה דרך השקעה ישירה או באמצעות הלוואה, נתונים לכוחות מעבר לשליטתם. את השוק לא ניתן לנבא בשום צורה וכל מי שיאמר לכם שהוא יכול מוזמן להדגים לכם את זה בעזרת נתונים. מניה כזו או אחרת עשוייה להתנהג שלא  כמצופה בכל רגע נתון. דוגמא מעולה היא של המהנדס – יזם, אילון מאסק, שצייץ בטוויטר שמניית טסלה מתומחרת גבוה מידי לדעתו, ועוד באותו היום קרסה המניה ביותר מארבעה וחצי אחוזים ומיליארדים נמחקו מחשבונות. 

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail