מידע נוסף

ערוצים לפרסום עסק חדש לשיווק דיגיטלי ממוקד ומוצלח

כיום כל עסק יודע שהסוד להצלחה אינו בהכרח טמון באיכות המוצר או בגאונות שמאחורי השירות, אלא באופן השיווק, ועל כן עולם השיווק הדיגיטלי מקבל את חזית הבמה ועסקים רבים מוכנים לשלם רבות על מנת להרוויח לאחר מכן הרבה יותר ולאורך זמן. אז מהו אותו נכס דיגיטלי, מדוע הוא המילה האחרונה כיום בתחום ומה הוא מציע שעוד לא חלמנו עליו? ובכן אם נגדיר את הדברים באופן פשוט, נציין ששיווק דיגיטלי עושה שימוש בכלי שמושך אליו לקוחות פוטנציאלים – קהל יעד רלוונטי, וכיוון שרלוונטיות מאפשרת למקד משאבים ואנרגיה, מדובר בהבטחה שחוסכת משאבים וזמן.

מבקשים דוגמאות לנכסים דיגיטליים?

מהו אותו כלי שמאפשר הגעה ממוקדת אל קהל יעד? ובכן מדובר בשורה ארוכה של נכסים דיגיטליים, כגון אתר החברה, פרופיל במדיה חברתית, השתתפות בפורום מקצועי, אפליקציה, ניוזלטר, הפצת מאמרים בעלי ערך מוסף, יצירת סרטונים פופולאריים, באנר, דף נחיתה ועוד, כלומר כל כלי שקיים ברשת ומגיע לקהל יעד שניתן לפלח באופן ממוקד עשוי לעמוד במשימה.

כוונה למטרה

התמקדות בקהל יעד רלוונטי הוא שם המשחק. אי לכך א’ ב’ של כל שיווק דיגיטלי מתמקד בבחינת מאפייני קהל היעד בהתייחס למגדר, גיל, תחביבים, מקצוע, אזור דמוגרפי, סטטוס, סגנון חיים, שפה, טריטוריית פעילות מקוונת, צרכים, פורומים רלוונטיים וכדומה. לאחר שנעשה הפילוח ונבחרים הכלים הדיגיטליים האידאליים, יש לבחור אמצעי מדידה עבור כימות ההצלחה (לדוגמה באמצעות (Google Analytics, כלומר יש לבחון האם ישנה עמידה ביעדים, כאשר היופי הוא שבכול רגע נתון ניתן לבצע שינוי בתוכנית השיווק לצד ניתוח והתאמה מחדש, כלומר גמישות ומהירות תגובה הם חלק מהיתרונות החשובים של שיווק בעולם דיגיטלי.

הדרך לכיס עוברת דרך הרגש

אם בכך לא די, הרי שראוי לציין ששיווק דיגיטלי הרבה יותר חכם ממה שהוצג עד כה, וזאת כי בין היתר הוא גם יודע להציג לאדם שמאחורי תוכנית השיווק מידוע פנימי, כגון היכן קהל היעד השתהה באתר, מה הניע אותו לרכוש, כמה פעמים הוא ביקר באתר (וכמה זמן הוא שהה בכול פעם), מה הניע אותו ליצור קשר, מה הרתיע אותו וכדומה, כלומר למרות שמדובר בכלי דיגיטלי, הוא מאפשר גישה לתרחישי הלב של לקוח, וזהו יתרון שחבל לא לנצל, וזאת כי ממש כפי שאנשים קודם כל אוכלים עם העיניים, כך הם גם קודם כל רוכשים עם הלב – בעקבות חווית רכישה אישית.

מטרה אחת ארבעה מרכיבים

שיווק דיגיטלי ממוקד מתמקד בארבעה מרכיבים: מהות המוצר/ השירות (תוך דגש על ערך מוסף), המטרה של בעלי העסק (יש לשאוף כמה שיותר גבוה), קהל היעד (יש לקבל עליהם כמה שיותר מידע), הכלים השיווקיים שעומדים לרשות המשווק (לצד שאיפה לשילוב יצירתיות והובלה לאינטראקציה), ולבסוף הפלטפורמות שדרכן ניתן לפעול – כגון אתרי נישה, רשתות שותפים, מובייל וכדומה.

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail