מידע נוסף

קידום ברשתות החברתיות – איך להתניע עסק חדש באמצעות קידום זה?

המושג ’קידום ברשתות החברתיות‘ הוא מושג שהרבה בעלי עסק קטנים נרתעים ממנו. שאלות כמו ’מה זה קידום?‘, ‘מהן רשתות חברתיות‘?, ’איך זה עובד‘?, ’איך בוחרים באחת מתאימה‘?, הן שאלות רווחות אשר נשאלות בכל פעם שעולה הצורך בקידום העסק. מי שנמצא בתחום, שוחה בדרכי הקידום הללו, אך מי שמעוניין להעניק שירות או מוצר ופתאום מוצא עצמו גם מתמודד עם השאלה ’איך אני מגיע ללקוחות שלי‘?, יכול להתבלבל, להימנע מניסיונות להרחיב את העסק או לבחור בדרכים יותר נגישות ומוכרות (שאינן בהכרח יותר יעילות).

דוגמאות לשיטות שונות לקידום העסק

אחת שיטות הקידום הפופולריות ביותר היא קידום בפייסבוק. הפייסבוק הוא פלטפורמה חברתית פעילה מאוד. מיליוני משתמשים נכנסים לדף הפייסבוק שלהם, לקבוצות ולקהילות שונות, משתפים בחייהם, מבקשים מידע ונותנים מידע. בכל צורך שעולה, סביר שהאופציה הראשונה שתעלה היא הפייסבוק.

ישנן אופציות נוספות של קידום ברשתות חברתיות נוספות כמו אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר ואפילו וואטסאפ.

במהותן, הרשתות החברתיות מתבססות על הקהילה המתגבשת תחת נושא מסוים או צורך מלשהוא שהן מעוניינות לייצר תקשורת ושיח סביבו. הן מתבססות בין השאר על הרצון לעזור (שמתבטא בהפניות, המלצות, ושיתוף קישורים שונים) ועל הצורך לשתף ולהרגיש שייכות (החוויות שחוויתי, המחשבות והדילמות שלי, דעותיי ותגובותיי). הן מנתבות את העסקים השונים לפי אלגוריתמים מותאמים ומאפשרים חשיפה רבה יותר לקהל נרחב יותר בזמן ובמרחב בלתי מוגבלים כמעט.

ישנן דרכים נוספות לקידום העסק שלכן כמו למשל, פרסומים פיזיים כמו שלטים ופלאיירים או פרסום באתרים כמו באנרים ומודעות. אך, בפועל, הן, לרוב יצטרפו למדיות החברתיות וישולבו זו בזו ולא בנפרד. כמעט כל אדם נמצא ושייך לרשת חברתית מסוימת, על כן, ברוב המקרים, קידום ברשתות חברתיות שונות ומגוונות הוא צעד נכון שיאפשר לעסק שלכם להתקדם, להתפתח מעבר לכל מדיה אחרת.

איך תתניעו את העסק החדש שלכם באמצעות קידום ברשתות חברתיות?

מכיוון שיש מגוון נרחב של רשתות חברתיות, קודם מצאו את הרשת החברתית המתאימה לכם ביותר. ניתן לבחור בין מדיות המעניקות מידע ויזואלי או מידע שמיעתי או שילוב שלהם.  מדיות שמקדמות טקסטים ארוכים לעומת טקסטים שאורכם לא יותר משתיים שלוש שורות.

מומלץ מאוד, תחת הכלל ’עדיף לא לשים את כל הביצים בסל אחד‘ לבחור מספר רשתות חברתיות בשילוב עם מדיות נוספות כדי להרחיב את הפוטנציאל. למשל, כתיבת טקסט והעלאת תמונה באינסטגרם עם חיבור והעלאה גם לדף העסקי בפייסבוק. שליחת ניוזלטר  לרשימות התפוצה בתוכנות דואר אלקטרוני ובמקביל לפרסם מודעות בעזרת גוגל ביחד עם עדכונים בטוויטר. ניתן להעלות סרטון בפייסבוק עם הסבר בנושא מסוים ולאחר מכן להעלותו בערוץ היוטיוב העסקי.

האפשרויות הן אין סופיות. אך הצעד הראשון הוא להכנס למים, לא לפחד ולחזק את החברות שלכם עם המושג ’קידום ברשתות חברתיות‘.

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail