להעביר את השרביט – התמודדות של בעלי עסקים קטנים עם אתגרים אישיים ניהול של עסק שיש בו מספר עובדים מצומצם, יכול להפוך לאתגר מסובך גם עבור האנשים המנוסים ביותר בתחום והוותיקים שבהם. מצבים כאלה עלולים להתרחש כאשר הבוס בעצמו מתמודד עם אתגר אישי, המקשה עליו לנהל “שתי מערכות”, זו המקצועית וזו האישית. לרוב מדובר במשברים […]
פתיחת עסק חדש מביאה עמה לא מעט התרגשות וציפייה לעתיד טוב יותר עם גובה הכנסות שכמעט ואיננו מתאפשר עבור עובדים שכירים. ועם זאת, הקמתו של עסק חדש אשר איננה מתבצעת בצורה נכונה, עלולה גם להביא עמה טעויות קריטיות, חלקן יביאו להפסדים כבדים, וחלקן אף ייחשבו כעבירות על החוק שיגררו עמן צעדי ענישה חריפים. לא שילמתם […]
כיום עסקים רבים נופלים ונסגרים עקב ניהול לא נכון של העסק, יותר מ-40,000 בתי עסק נסגרים בכל שנה בגלל אי השמת תשומת לב לתחום העסקי, חלוקה לא נכונה של התקציב, יותר הוצאות מהכנסות, השקעה לא נבונה בפרטים החיצוניים של העסק במקום השעה במוצר או השירות. כל זה ועוד פוגע בעסק, בניהולו ואף גורם להתמוטטות שמובילה […]
תקופת ההקמה של עסק חדש היא לרוב תקופה עמוסה ולחוצה, בה עלינו לעסוק במיליון ואחד דברים שונים, ולנסות לא להזניח או לשכוח שום דבר חשוב. לכן, מומלץ לעשות סדר ולהגדיר את התחומים שמומלץ ביותר שלא להזניח. אחד התחומים החשובים ביותר ובעלי ההשפעה המשמעותית ביותר על סיכויי העסק לצלוח את תקופת ההקמה ולהתחיל לצמוח, הוא תחום […]
עסק חדש או עסק ותיק, כולנו זקוקים לעיתים לחישוב מסלול מחדש, לגיבוש אסטרטגיה עסקית או רענונה. הטעות הגדולה ביותר שעלול לעשות מנהל עסק היא להתנהל ללא אסטרטגיה כזו, פשוט לצוף מיום ליום, מחודש לחודש, ללא יעדים, ללא תכנון מקדים, ללא קווים מנחים. לעיתים, הסיבה לאי קיום אסטרטגיה כזו, היא הנחת המוצא שאם זה עבד עד […]
הנעת עובדים הוא מושג המתייחס לכלל התהליכים של הפעלת העובדים בארגון – יצירת התעוררות בקרב העובדים, הכוונתם וכן שימור ההתלהבות למשך זמן רב. כדי לשמר את המוטיבציה של העובדים בארגון, אין די ביצירת התלהבות ראשונית אלא חשוב לתחזק גם את המוטיבציה הקיימת.
המציאות האולטימטיבית עבור כל איש עסקים כמוך היא להיות מסוגל לפעול סימולטאנית בשלוש זירות לפחות.
מסתבר כי את השאיפה הזו ניתן להגשים, לפחות חלקית, בעזרת הטכנולוגיה העכשווית.
הקמת עסק חדש מאפס הוא עניין מרגש ומאתגר, מלא בהתעסקות ולא פשוט בכלל. לצד הפעולות השיווקיות, הפיתוח והניסוח של אופי העסק, יש כמה שלבים מהותיים שבלעדיהם אף עסק, בשום תחום, לא יתחיל את דרכו ברגל ימין.