מידע מקצועי

טיפים לשיווק עסק מתחיל

תקופת ההקמה של עסק חדש היא לרוב תקופה עמוסה ולחוצה, בה עלינו לעסוק במיליון ואחד דברים שונים, ולנסות לא להזניח או לשכוח שום דבר חשוב. לכן, מומלץ לעשות סדר ולהגדיר את התחומים שמומלץ ביותר שלא להזניח.

אחד התחומים החשובים ביותר ובעלי ההשפעה המשמעותית ביותר על סיכויי העסק לצלוח את תקופת ההקמה ולהתחיל לצמוח, הוא תחום השיווק והפרסום. בניגוד למה שבעלי עסקים מתחילים רבים נוטים לחשוב, שיווק העסק הוא משהו שלא מומלץ ולא ניתן לחכות איתו – חייבים לפעול לשיווק העסק כבר מהיום הראשון (ואולי אפילו עוד לפני כן). להלן מספר טיפים חשובים אודות פעולות השיווק הרצויות עבור עסק מתחיל –

אל תחכו עם הקמת אתר האינטרנט של העסק – אתר אינטרנט הוא כיום הפנים של כל עסק. האתר מתפקד הן ככרטיס הביקור של העסק (אליו תוכלו להפנות לקוחות פוטנציאליים או כל מי שמתעניין במידע כלשהו אודות העסק) ובאמצעות האתר אתם יכולים גם לפרסם ולשווק באופן אקטיבי ויזום. לכן, מומלץ שלא להתמהמה יותר מדי, ולהקים את אתר האינטרנט מיד עם פתיחת העסק, ואפילו לפני שהחל ממש לפעול. מדובר בהוצאה כספית נמוכה יחסית, וכזו שתעשו בכל מקרה במוקדם או במאוחר, לכן עדיף שזה יהיה במוקדם…

מתגו את העסק כבר בשלב מוקדם – כדאי להתחיל ולמתג את העסק כבר מההתחלה. המיתוג הוא למעשה יצירת בידול ותדמית ויזואלית מסוימת (לדוגמה, באמצעות לוגו, תמה עיצובית מסוימת, סלוגן וכו’), אשר תסייע להבדיל את העסק שלכם משאר העסקים בתחום. מיתוג הוא חלק אינטגראלי ובסיסי ממערך השיווק, ויסייע לכם ליצור תדמית רצויה וחיובית עבור העסק בעיני קהל היעד שלו.

צרו קשרים ופעילות מעניינת – כדאי לנסות ולחשוב גם על דרכים מקוריות ולא בהכרח שגרתיות לשיווק ופרסום העסק. למשל, על ידי יצירת קשרים עם בתי עסק שונים וכך קבלת חשיפה באמצעותם. נסו ליצור קשרים ופעילות משותפת עם בתי עסק פועלים על מנת להכניס את שם העסק שלכם לתודעת הלקוחות (אשר כבר מכירים את העסקים הוותיקים יותר). לדוגמה, על ידי עסקאות ברטר ישירות עם לקוחות פוטנציאליים או בתי עסק אחרים, או באמצעות שיתופי פעולה נקודתיים ניתן ליצור “באז” מסוים, ואז כמובן לטפח אותו (לצלם ולפרסם באתר, לבקש לפרסם גם באמצעות הצד השני השותף לפעילות וכו’)

זיהוי קהל היעד והפעלת שיווק ממוקד – מערך שיווק אפקטיבי, במיוחד במקרה של עסק חדש ומתחיל, הוא מערך המזהה את קהל היעד הפוטנציאלי וממקד את מסרי השיווק והפרסום במטרה להגיע לקהל זה. על ידי פילוח השוק ומיקוד השיווק אתם יכולים להגיע ישירות לאנשים בעלי סיכוי גבוה יחסית להיהפך ללקוחות שלכם, וכך להתחיל לבנות מצבת לקוחות כבר משלב מוקדם.

שיווק דיגיטלי – כיום לא ניתן להתעלם מהשיווק הדיגיטלי – שיווק באינטרנט, אך לא רק באמצעות אתר, אלא על ידי קמפיינים ברשתות החברתיות, פיתוח אפליקציה לסלולר במקרים מסוימים וכו’. מומלץ להיוועץ או לשכור את שירותיהם של מומחים בשיווק דיגיטלי – אחד התחומים המרכזיים והחשובים ביותר כיום בעולם השיווק.

לסיכום, מומלץ ביותר שלא להזניח את תחום השיווק והפרסום בעת הקמת עסק חדש. זוהי התקופה בה כדאי להתחיל לבנות את מערך השיווק, להכניס את העסק לתודעת השוק ולהתחיל לקדם את המכירות.

בהצלחה!

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail