מידע מקצועי

קניית עסקים – פתיחת עסק קיים

קיימים בישראל בפרט ובעולם בכלל, בעלי עסקים אשר נוהגים לבצע קניית עסקים לפרנסתם.

לא כל עסק המוצע למכירה, הינו עסק משתלם ולהיפך.

על מנת לדעת ולהבין, האם נכון יהיה לרכוש עסק ספציפי, יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים מרכזיים:

מי הוא בעל העסק אשר מציע אותו למכירה – בררו פרטים אודות בעל העסק, ותוודאו כי הוא אדם אמין.

במידה והעסק נקנה מכונס נכסים כדאי לברר על ההיסטוריה ולהבין מה הסיבות שהביאו לעיקולו.

מהו מצבו של העסק – גם אם אנו מגלים כי העסק בהפסדים, אין זה אומר כי הוא לא משתלם. לעיתים, ניהול כושל, הוא זה אשר גרם להפסדים, והינכם יכולים לשנות מצב זה.

עוד חשוב לוודא, את נתוני השוק לפני שאתם חותמים על חוזה הרכישה.

 

מדוע לרכוש עסק קיים

קניית עסקים, טומנת בחובה יתרונות רבים, אשר כדאי לקחת בחשבון.

כל אדם אשר רוכש עסק שכבר מתפקד, זוכה בהכנסה מיידית ושוטפת.

לעסקים קיימים, יש לקוחות בפועל אשר חלקם הם לקוחות קבועים של העסק.

ברגע בו הינכם רוכשים את העסק, אתם זוכים בלקוחות כבר מהיום הראשון, משום שהעסק נרכש עם המוניטין שלו.

מאידך, יש לקחת בחשבון כי, משום שהעסק החליף ידיים, ינטשו גם חלק מהלקוחות את העסק.

 

עסקים רבים יכולים להצליח או להיכשל בשל המיקום בו הם פועלים.

לעיתים תרכשו עסקים רק בשל המיקום שלהם.

 

קיימים עסקים ספציפיים אשר על מנת לפתוח אותם, חלה החובה (על פי חוק), להנפיק אישורים רבים אשר דורשים התמודדות בלתי פוסקת, עם משרדים בירוקרטים.

קניית עסקים, לרבות בתי קפה או מסעדות, חוסכת פעמים רבות מפגש עם הבירוקרטיה, הבלתי נסבלת עבור רובינו.

יתרון מהותי נוסף בכל הקשור אל קניית עסקים הוא עניין האשראים- עסק שכבר קיים בפועל ונוהג להזמין סחורה מספקים, הוא עסק אשר צבר אשראי, ועל כן לרוכש יהיה קל להתנהל מול הספקים ומול הבנקים.

מאידך, יכול בהחלט להיות כי לאחר שנכנס בעל עסק חדש למקום, ידרשו הספקים והבנקים, לשנות את מסגרת האשראי.

 

קניית עסקים – החזר השקעה

כאשר אתם רוכשים עסק קיים, עליכם לקחת את כל הפרמטרים בחשבון, לרבות מחזור המכירות, המוניטין של העסק, ניירות הערך אם קיימים ועוד.

כל עסק שאתם רוכשים, צריך להחזיר את ההשקעה תוך זמן קצוב, אחרת אין טעם לרכוש אותו, ועל כן השאלה המהותית שעליכם לשאול היא: “האם הכסף אותו השקעתם בעסק, יחזיר עצמו”?

כמובן שכל עסק ועסק, יש לבחון לחוד ובהתאם לשרות או למוצר אותו הוא מוכר.

אם אין אתם יודעים לקבוע בעצמכם האם העסק משתלם או לא, היעזרו בבעלי מקצוע.

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail