הנעת עובדים הוא מושג המתייחס לכלל התהליכים של הפעלת העובדים בארגון – יצירת התעוררות בקרב העובדים, הכוונתם וכן שימור ההתלהבות למשך זמן רב. כדי לשמר את המוטיבציה של העובדים בארגון, אין די ביצירת התלהבות ראשונית אלא חשוב לתחזק גם את המוטיבציה הקיימת.
אמנם, יש מניעים כלליים לכל אדם להגיע לעבודה: כסף, הצלחה, מוניטין ועוד. יחד עם זאת, לכל אדם יש מניעים ייחודיים משלו להצליח בעבודה, חלקם חיצוניים וחלקם פנימיים: מניעים אלו יכולים להיות יחסים חברתיים, שכר מבוקש, צורך בשייכות, תפקיד נחשק ועוד נסו לזהות מה הם המניעים של העובדים שלכם על מנת שתוכלו ליצור את הזרזים והתגמולים המתאימים להנעתם. היכרות עם המניעים השונים תבטיח הבנה טובה יותר של מנגנון תגמול העובדים שכדאי ליישם בארגון.
חברות רבות מבינות כיום כי כל בני האדם ללא יוצא מן הכלל זקוקים לפידבקים חיוביים. הערכה חיובית היא בין המניעים המשמעותיים ביותר של אדם לפעולה. אם בעבר היו עובדים בארגונים רבים ובחברות ענק זוכים לנזיפות ולביקורות ללא הרף – היום ברור יותר ויותר כי העובדים זקוקים להערכה מצד המנהלים שלהם, בין אם בתגמול כספי ובין אם כתגמול רגשי. תתפלאו לגלות איזה הבדל מחולל פידבק חיובי שניתן לעובדים אחת לתקופה או כתגמול על ביצוע מטלה מורכבת או עמידה ביעדים.
עובדים רבים מתוסכלים כאשר הם מקבלים כל מיני מטלות ולא תמיד ברור מה הוא חלק אינטגרלי מתפקיד העובד ומה לא. במטרה לייצר ביצוע מדויק יותר של משימות העובד וכן למנוע תסכול בקרב העובדים, חשוב להגדיר את גבולות התפקיד של העובד מחד ולהציב לו מטרה ברורה במילוי כל משימה מאידך. המיקוד ביעדים ישפר את ההנעה לפעולה של העובד.
אם בעבר שכר העובדים נחשב לגורם ההנעה המשמעותי ביותר ולעיתים אף יחיד ליציאה לעבודה, בעידן המודרני תמונת המצב שונה וברור כי מאחורי בחירה במשרה מסוימת, יציבות בעבודה וודאי שביעות רצון בעבודה, עומדים מניעים שונים, חלקם אינם קשורים למניעים חומריים. חשוב לייצר עבור העובדים מעטפת של תנאי רווחה לשכר הבסיסי –סביבת עבודה נעימה והווי במקום העבודה.
עובדים רבים רוצים להרגיש שהם מוכשרים ומסוגלים לבצע את המשימות הבסיסיות שלהם בקלות יחסית וביעילות ובשלב הבא להרגיש שהם מתפתחים ולומדים בעבודה – מיומנויות חדשות, תחומי עיסוק חדשים. באמצעות ההכשרה המתאימה – עובדיכם ירגישו שהם שולטים במשימות וייהנו יותר לעסוק בהן. לעיתים רבות מדובר בהשקעה זולה ומשתלמת יותר למעסיק.
כיום כבר ידוע לרוב המנהלים כי שיתוף פעולה עם העובדים יביא להגברה מיידית של המוטיבציה שלהם.
כיצד מנהל מפתח את מיומנותו המנהל בארגון אינו רק “שולט”. הוא גם מדריך ומכוון, עמוד תווך ואוזן קשבת. ברגע שתתאימו את המנהלים לעובדים – תגלו שגם העובדים מחפשים דמות סמכותית ראויה.
כיום יותר מתמיד מהווה מקום העבודה את מעגל השייכות החברתית. צרו פעילויות חברתיות ותנו לעובדים שלכם להיקשר זה לזה על מנת ליצור סביבה תומכת.
מנהלים רבים אוהבים לתת פקודות ושוכחים שחינוך מתחיל ונגמר בדוגמה אישית. כל עוד תהוו דוגמה אישית, כמעט ולא תצטרכו להוריד פקודות לעובדיכם.
חיוך ושמירה על מורל גבוה הינם הבסיס להנעת עובדים בפרט ואנשים בכלל.
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|---|---|---|---|---|---|
« יול | ||||||
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
כל הזכויות שמורות לפורטל פתיחת עסק - il-business.co.il