מידע מקצועי

10 הכללים שמנהלים צריכים להכיר כדי להניע את העובדים בצורה הטובה ביותר

יושבים סביב שולחן לכתוב תוכנית עסקית

הנעת עובדים הוא מושג המתייחס לכלל התהליכים של הפעלת העובדים בארגון – יצירת התעוררות בקרב העובדים, הכוונתם וכן שימור ההתלהבות למשך זמן רב. כדי לשמר את המוטיבציה של העובדים בארגון, אין די ביצירת התלהבות ראשונית אלא חשוב לתחזק גם את המוטיבציה הקיימת.

 

1. זהו מה מניע את העובד שלכם

אמנם, יש מניעים כלליים לכל אדם להגיע לעבודה: כסף, הצלחה, מוניטין ועוד. יחד עם זאת, לכל אדם יש מניעים ייחודיים משלו להצליח בעבודה, חלקם חיצוניים וחלקם פנימיים: מניעים אלו יכולים להיות יחסים חברתיים, שכר מבוקש, צורך בשייכות, תפקיד נחשק ועוד נסו לזהות מה הם המניעים של העובדים שלכם על מנת שתוכלו ליצור את הזרזים והתגמולים המתאימים להנעתם. היכרות עם המניעים השונים תבטיח הבנה טובה יותר של מנגנון תגמול העובדים שכדאי ליישם בארגון.

 

2. יצירת מעגל פידבק

חברות רבות מבינות כיום כי כל בני האדם ללא יוצא מן הכלל זקוקים לפידבקים חיוביים. הערכה חיובית היא בין המניעים המשמעותיים ביותר של אדם לפעולה. אם בעבר היו עובדים בארגונים רבים ובחברות ענק זוכים לנזיפות ולביקורות ללא הרף – היום ברור יותר ויותר כי העובדים זקוקים להערכה מצד המנהלים שלהם, בין אם בתגמול כספי ובין אם כתגמול רגשי. תתפלאו לגלות איזה הבדל מחולל פידבק חיובי שניתן לעובדים אחת לתקופה או כתגמול על ביצוע מטלה מורכבת או עמידה ביעדים.

 

3. הגדרת גבולות התפקיד

עובדים רבים מתוסכלים כאשר הם מקבלים כל מיני מטלות ולא תמיד ברור מה הוא חלק אינטגרלי מתפקיד העובד ומה לא. במטרה לייצר ביצוע מדויק יותר של משימות העובד וכן למנוע תסכול בקרב העובדים, חשוב להגדיר את גבולות התפקיד של העובד מחד ולהציב לו מטרה ברורה במילוי כל משימה מאידך. המיקוד ביעדים ישפר את ההנעה לפעולה של העובד.

 

4. תנאי רווחה

אם בעבר שכר העובדים נחשב לגורם ההנעה המשמעותי ביותר ולעיתים אף יחיד ליציאה לעבודה, בעידן המודרני תמונת המצב שונה וברור כי מאחורי בחירה במשרה מסוימת, יציבות בעבודה וודאי שביעות רצון בעבודה, עומדים מניעים שונים, חלקם אינם קשורים למניעים חומריים. חשוב לייצר עבור העובדים מעטפת של תנאי רווחה לשכר הבסיסי –סביבת עבודה נעימה והווי במקום העבודה.

 

5. הכשרה מתאימה

עובדים רבים רוצים להרגיש שהם מוכשרים ומסוגלים לבצע את המשימות הבסיסיות שלהם בקלות יחסית וביעילות ובשלב הבא להרגיש שהם מתפתחים ולומדים בעבודה – מיומנויות חדשות, תחומי עיסוק חדשים. באמצעות ההכשרה המתאימה – עובדיכם ירגישו שהם שולטים במשימות וייהנו יותר לעסוק בהן. לעיתים רבות מדובר בהשקעה זולה ומשתלמת יותר למעסיק.

 

6. מגמת שיתוף פעולה

כיום כבר ידוע לרוב המנהלים כי שיתוף פעולה עם העובדים יביא להגברה מיידית של  המוטיבציה שלהם.

 

7. הנהגה פעילה ומתחשבת

כיצד מנהל מפתח את מיומנותו המנהל בארגון אינו רק “שולט”. הוא גם מדריך ומכוון, עמוד תווך ואוזן קשבת. ברגע שתתאימו את המנהלים לעובדים – תגלו שגם העובדים מחפשים דמות סמכותית ראויה.

 

8. כוחו של מעגל חברתי

כיום יותר מתמיד מהווה מקום העבודה את מעגל השייכות החברתית. צרו פעילויות חברתיות ותנו לעובדים שלכם להיקשר זה לזה על מנת ליצור סביבה תומכת.
 

9. תנו דוגמה

מנהלים רבים אוהבים לתת פקודות ושוכחים שחינוך מתחיל ונגמר בדוגמה אישית. כל עוד תהוו דוגמה אישית, כמעט ולא תצטרכו להוריד פקודות לעובדיכם.

 

10. חייכו

חיוך ושמירה על מורל גבוה הינם הבסיס להנעת עובדים בפרט ואנשים בכלל.

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail