פיננסים

שירותי הנהלת חשבונות לעצמאיים, דברים שצריך לדעת

חשבוניות וחשבונות עם חותמת שולם
הנהלת חשבונות היא שפה. גם כאן, כמו בכל שפה – יש בה חוקים, יש בה כללים ויש לה גם יוצאים מהכלל. מי ששולט בשפת החשבונאות יכול לעשות הרבה יותר בשביל העסק לשלו. לכן, חשוב לדעת יותר על שירותי הנהלת חשבונות לעצמאיים.

בגלל שחייבים

מרבית העצמאיים בישראל אינם אוהבים לעסוק בעצמם בהנהלת החשבונות שלהם. העובדה שמדובר בחשבון ובמספרים היא רק חלק מהתמונה. מלבד העבודה שלא כולם אוהבים להתעסק עם מספרים, עיסוק ברישום הוצאות והכנסות, שימוש יעיל בנתונים ובדוחות, ופעילות מול רשויות המס וגופים אחרים בתחום פשוט גוזלת יותר מדי אנרגיה. אנרגיה שיכולה להיות מושקעת באופן ישיר בקידום הפעילות העסקית.
לכן, מכיוון שרישום ותיעוד כל הפעילות העסקית מתבצעת בהתאם לחובה של ניהול ספרים על פי חוק בשיטה חשבונאית מקובלת (חד צידית או לחילופין – דו צידית), הרי שמרבית העצמאיים בוחרים להיעזר בשירותי הנהלת חשבונות מקצועי בתשלום אשר עבורם, מדובר על חלופה נוחה, פשוטה והגיונית.
 

עוסק פטור, עוסק מורשה

ניהול החשבונות השוטף, דבר שכולל הרבה מאוד פעולות יום יומיות וגם פעולות מיוחדות (למשל, לקראת סוף השנה), תלוי במידה רבה בהגדרה של העסק מבחינת רשות המיסים. אנו מדברים על הגדרה של עצמאיים שונים בתור עוסקים שונים וכיידוע ישנם עוסקים פטורים וישנם עוסקים מורשים. לעיתים ישנה גם הגדרה של עצמאי בתור חברה, וכאן התמונה מורכבת אפילו יותר.
כאשר מדובר על עוסק פטור, הנהלת החשבונות פשוטה יותר, שכן היא אינה כוללת התייחסות שוטפת למע”מ ואין צורך להעביר תשלומים שוטפים של מס ערך מוסף. לעומת זאת כאשר מדובר על עוסק מורשה, הרי שחייבים לקחת בחשבון גם את רישום המע”מ בכל עסקה ויש להעביר את עודפי המע”מ לרשות המיסים מדי חודש או חודשיים.
גם כאן, למרות שניתן לעשות את הפעולה באופן עצמאי, מרבית העצמאיים מעדיפים להיעזר בשירותי הנהלת חשבונות בתשלום לצורך רישום, תיעוד והתקזזות מול משרדי מע”מ.
 

הדוח כבר בפנים

שירותי הנהלת חשבונות כוללים כמה שלבים מרכזיים:
  • ראשית קיים השלב של תיעוד הפעולות, באמצעות מערכת של פקודות, שנקראות פקודות יומן. רישום הפקודות חייב להתבצע על פי כללים ידועים, כאשר לא כל הוצאה נחשבת להוצאה מוכרת.
  • שנית, קיים השלב של הפקת דוחות חיצוניים. הדוח המקובל והנפוץ הוא דוח מע”מ וישנם גם דוחות נוספים שנדרשים בתדירות אחרת ויש להגישם לרשות המיסים.
  • שלישית קיים השלב של הפקת דוחות לשימוש העסק. כאן מדובר על דוחות שמערכת החשבונאות יכולה להפיק כדי למקסם את הביצועים העסקיים. דוחות כאלה הכרחיים בארגונים מורכבים, אך גם לגבי עצמאיים ועוסקים קטנים מדובר על קבלה של מידע חשוב ורב ערך.
שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail