פיננסים

דרכים יצירתיות לחסכון בהוצאות עסקיות בשנת 2015

פאנלים סולאריים
שנת 2014 מסתיימת לה בימים אלה, ושנת 2015 כבר בפתח. ממש בימים אלה, מתבררות השורות התחתונות התקציביות של העסק שלך בשנה החולפת. בין אם העסק שלך שייך לבוכים למראה מאזני הבוחן, ובין אם לא, חסכון בהוצאות הוא תמיד מגמה מבורכת. לנוחותך, ריכזנו מספר דרכי פעולה יצירתיות שתשפרנה עבורך את המאזן של השנה הבאה.
 

דברים שרואים משם, לא רואים מכאן

לכאורה, קיצוץ בהוצאות השכר על ידי פיטורים הוא הצעד ה”טבעי” לעסק שמצבו בכי רע, אולם, בחינת התפוקה נוכחית, הייעול שלה ותיעול מחודש של מצבת כוח האדם יכולים לסייע לך באיזון התקציב במידה רבה יותר, כי אחרי הכל, עובדים טובים מהווים נכס לכל עסק, וכשמצאת כאלה – מומלץ להתאמץ ולשמור עליהם, גם אם מדובר בארגון מחדש של כח האדם. אלמנט נוסף, הנוגע בעקיפין לכח האדם, הוא פתיחת ערוץ תקשורת להצעות ייעול שמקורן בסגל העובדים או בדרג המנהלתי. הצעות מסוג זה לא רק מקנות לך נקודת התבוננות נוספת “מבפנים” על התפקוד בפועל של בית העסק, אלא אף יכולות לשרת את העסק מבחינה מורלית.
 

חשיבה שיווקית מחוץ לקופסא

בשנים האחרונות, אתרים ורשתות חברתיות הולכים ומבססים את מקומם ככלי שיווק/תדמית נפוץ. כמעט לכל חברה/עסק/ארגון המכבד את עצמו יש אתר אינטרנט משלו ובו תכנים שיווקיים ותכנים אחרים, הממתגים את העסק ומכניסים אותו לתודעת הגולשים (הלקוחות העתידיים). בחשיבה יצירתית מחוץ לקופסא, ניתן לתעל את גולשי הרשתות החברתיות כדי לחסוך בהוצאות השיווק. למשל, בדרך של הכרזה על תחרות להפקת סרטון תדמית של הארגון, עיצוב לוגו או כל תוצאה מבוקשת אחרת (כשהתחרות הינה נושאת פרסים סמליים, אבל בשורה התחתונה, שיווק ובניית מודעות ציבורית בדרך זו, משתלמת לעסק הרבה יותר מאשר השיווק ה”מסורתי” במדיות הקיימות).
 

נמר של נייר

אחת מההוצאות השוטפות הגדולות ביותר בעסק הן ההוצאות המשרדיות, וביניהן השימוש במדפסות ונייר. הנהגת “מגמה ירוקה” (“משרד ללא נייר”, “התנהלות משרדית מופחתת מסמכים”, או כל הגדרה אחרת אשר תואמת את רוח בית העסק שלך) והבניית מתודולוגיה שתוצאותיה הן דיגיטליות/וירטואליות ולא ערימת דפים (שממילא, מודפסים יותר מפעם אחת ובשלב מסויים מצהיבים, ומתוייקים בקלסר עלום או נגרסים) יכולות לקצץ את ההוצאות המשרדיות בצורה ניכרת.
 

חינם במקום משולם

מציאת פתרונות חלופיים למקורות הוצאות, יכולה לחסוך בעלויות ההוצאות הקבועות, שעד כה, לא היתה להן אלטרנטיבה. למשל: חיסכון בעלויות התקשורת הפנים-ארגוניות (על ידי שימוש באפליקציות חינמיות כ-Skype, Viber, WhatsApp ודומות להן), חיסכון בעלות קניית תוכנות כבדות וממוסדות (על ידי החלפתן בתוכנות חינמיות), שימוש בעננים וירטואליים חינמיים לצרכי אחסון ושיתוף וכיוב’.
 

רתימת הטכנולוגיה העדכנית לצרכיך

מומלץ להתעדכן בטכנולוגיות העדכניות, כי יתכן שהן רלוונטיות עבורך ויכולות לחסוך לך כסף רב, או אפילו – רווח. למשל, בשנים האחרונות יצאה רשות החשמל ביוזמת הסדרה, “מונה נטו” שמה, המאפשרת לכל ארגון עסקי או גורם פרטי שבבעלותו מבנה בעל גג גדול וצריכת חשמל גבוהה, לייצר לעצמו את החשמל באמצעות אנרגיה סולארית, ובכך להקטין משמעותית (או להפסיק לחלוטין) את התשלומים לחברת החשמל. ייצור חשמל עצמי סולארי מסוג זה מתאים במיוחד למפעלים/ארגונים בעלי שטח גג פנוי לא מנוצל עם צריכת חשמל גבוהה או לארגונים בעלי מספר סניפים/מפעלים, שיכולים להעביר חשמל מסניף אחד לשני.
 

לסיכום

בחשיבה יצירתית אתה עשוי לגלות, כי הוצאות מסויימות, שעד כה נחשבו בעיניך כקבועות, אינן, בהכרח, קבועות בהיקפן ואינן כורח המציאות. חשיבה מחוץ לקופסא, גם בתחום התקציבי, כבתחומי ניהול אחרים, יכולה להביא אותך לתוצאות טובות בהרבה מהקיימות כרגע.
 
המאמר נכתב על-ידי חברת גרינקו המספקת מגוון פתרונות למערכות סולאריות לבית ולעסק – http://www.greenco-energy.com/.
שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail