כלים עסקיים

רכישת ציוד מחשוב לעסק חדש

אחד מהדברים החשובים בהכנות לפתיחת משרד לעסק חדש הוא רכישת ציוד מתאים.

כאשר עומדים בפני רכישת ציוד לעסק, חשוב מאוד לעשות תהליך אפיון של צרכי המערכת על מנת להתאים את הרכישה ולא לרכוש דברים מיותרים ולחסוך עלויות.

ידוע כי כל עסק מתנהל היום באמצעות המחשבים ולכן כדאי להשקיע את המשאבים הנדרשים על מנת לרכוש את ציוד המחשוב האיכותי , המקצועי והמתאים ביותר לבית העסק.

אם מדובר בעסק גדול, רצוי מאוד למנות מישהו מקצועי  מתוך המערכת כדי לטפל בכל נושא רכש המחשוב.

גם לעסקים קטנים מומלץ להתייעץ עם גורמים סמכותיים בתחום המחשבים לפני ההחלטה והביצוע של הרכש.

עולם המחשוב הוא עמוס ובלתי נדלה ועל מנת לבחור את ציוד המחשוב המתאים ביותר לעסק חדש צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע ולא להסתכן ברכישת ציוד יקר מדי ומיותר מצד אחד או זול אך לא איכותי מצד שני.

תהליך אפיון צרכי המחשוב של כל עסק צריך להתבסס על ראייה כוללת, להתבסס על נתוני העבר וגם לקחת בחשבון אפשרויות התפתחות עתידיות.

 

 

מה צריך לבדוק לפני רכישת ציוד מחשוב

עמדות מחשב– כאשר צריכים להחליט על רכישת עמדות מחשב, חשוב קודם כל לבדוק מהי כמות המחשבים הנדרשת. האם כל עובד צריך מחשב אישי, או שעמדה אחת יכולה לשרת שני אנשים לפעמים. חשוב כמובן גם לדעת מה השימוש האופייני שיהיה לכל מחשב על מנת להתאים את איכותו ויכולותיו לאופן השימוש. כאשר רוכשים מחשבים לעסק חדש, צריך גם לחשוב על סוג המחשבים הנדרש. האם יש צורך במחשבים ניידים או שמחשבים נייחים מספיקים. זהו התחום החשוב ביותר שיש להיעזר בו באיש מקצוע מתחום המחשבים כיוון שזהו לב ליבה של המערכת.

 

 

מדפסות– כאשר מחליטים על רכישת מדפסות לעסק, חשוב מאוד לאפיין את צרכי ההדפסה של בית העסק, על מנת לבחור מדפסות מתאימות. האם צפויות הדפסות מרובות, האם יש חשיבות להדפסה בצבע, האם עדיפות מדפסות הזרקת דיו או מדפסות לייזר. אולי בכלל עדיף לרכוש מדפסות משולבות שיחסכו עלויות של סורק, פקס ומכונת צילום.מגוון המדפסות הקיים בשוק היום הוא עצום ולכל סוג של מדפסת יש יתרונות וחסרונות. אפיון נכון של השימוש הצפוי יוביל להחלטה נכונה על הרכש.

 

 

ציוד היקפי– עבור כל עמדת מחשב צריך לרכוש ציוד היקפי מתאים. מקלדות, עכברים, מסכים, רמקולים ועוד. גם בתחום זה יש חשיבות רבה לאפיון צרכים. האם ניתן להסתפק במקלדות חוטיות או שחייבים מקלדות אל חוטיות. מה גודל המסכים הנדרשים, האם יש צורך ברמקולים לכל עמדת מחשב. כל אלו ועוד הם שיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני רכישת ציוד היקפי למחשבי החברה.

 

תוכנות– כל עסק משתמש בתוכנות בסיסיות על מנת להתנהל. מעבר לתוכנות אופיס שנמצאות בשימוש כולם, ישנן תוכנות שונות לניהול עסק שיכולות לעזור מאוד לתפעול השוטף של המערכת. בתחום התוכנה מומלץ במיוחד לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בתחום ותדע לתת את הפתרונות המתאימים וכן הדרכה בתחום.
שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail