כלים עסקיים

גוגל דרייב לגיבוי, סנכרון ושיתוף מאובטח של קבצי העסק

גוגל דרייב

כאשר אדם נרשם לשירות של Gmail אוטומטית הוא מקבל המון שירותים נוספים מבית Google. אחד מהם הוא Google Drive.

השירות החינמי מאפשר את הפעולות הבאות:

1. גיבוי תיקיות מהמחשב אל השרתים של גוגל בנפח של עד 25 ג׳יגה – לאחר התקנה של התוכנה במחשב תבחרו תיקיה או תייצרו תיקיה ריקה שכל קובץ שנשמר שם, אוטומטית מגובה אל הענן. התוכנה סורקת את התיקיה ובכל פעם שמתבצע שינוי כלשהו הקבצים מסתנכרנים. האבטחה של המידע טובה, אך צריך לקחת בחשבון שאם יש לכם מידע שהוא רגיש בצורה מיוחדת, אולי הפתרון הזה או לא בשבילכם. 

2. כניסה מכל מחשב וצפייה בקבצים בתוך הדפדפן – כאשר נכנסים לאתר drive.google.com ניתן לצפות בקבצים שהעלינו מהמחשב ובנוסף: לשנות אותם ולהעלות קבצים חדשים. ישנה גם אפליקציה לנייד לא רעה שמאפשרת לצפות גם כן בקבצים.

3. עבודה על קבצים בדפדפן במקבילה של גוגל לתוכנות של מיקרוסופט כגון וורד, פאורפוינט ואקסל – קשה מאוד להילחם בתוכנות המאוד משומנות של מיקרוסופט, אבל אם אתם לא עושים דברים מסובכים מדי בוורד או באקסל אז יכול להיות שדווקא המקבילות של גוגל ימצאו חן בעינכם. 

4. שיתוף ועבודה במשותף – ניתן לתת הרשאות לצפיה ועריכה של קבצים ותיקיות בדרייב למי שיש חשבון Gmail.

 

הערה: לגוגל יש שירות מיוחד לעסקים קטנים עד גדולים אשר מאפשר בין היתר להשתמש בג׳ימייל עם כתובת מייל ממותגת לעסק שלך, כלומר אם כתובת האתר שלך היא www.jojo.co.il אז תוכל לנהל ולהשתמש במיילים שלך כגון info@jojo.co.il בתוך המערכת המוכרת של Gmail. בנוסף תוכל להשתמש בדרייב תחת הדומיין של העסק ולשלוט בתיקיות המשותפות על ידי הגדרת חוקים. השירות הזה בעבר היה בחינם Google Apps For Business אך כיום הוא עולה 5 דולר למשתמש לחודש.

לסיכום: מומלץ לנסות להשתמש בג׳ימייל הפרטי בתור התחלה ולראות האם הכלי לטעמכם וכשגדלים אפשר לעבור לגרסאות בתשלום.

שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail