כלים עסקיים

מרכזיה וירטואלית – פתרון לייעול העסק הקטן בעידן הטכנולוגי

מרכזייה בשנות ה-70, כיום כל זה נכנס במרכזיית ip אחת קטנה
גם היום, בשנות האלפיים, כשאנחנו חושבות על מרכזייה הדימוי הראשון שעולה לנו בראש הוא לוח גדול של שלוחות טלפון, ומרכזנית שתפקידה להפנות שיחות לשלוחה הנכונה. מרכזיות כאלה, אפשר לומר בביטחון כמעט מלא, אפשר למצוא היום בעיקר במוזיאונים לתקשורת. כבר שנים רבות שמרכזיות פיזיות עברו מן העולם, ואותן החליפו מרכזיות מבוססות IP.

מי צריך IP כשיש ענן?

זה אולי נשמע נורא טכנולוגי ומתקדם, אבל המשמעות היא שבמקום להשתמש בתשתית הטלפון ולחייב כל עסק לרכוש מספק הטלפוניה שלו קווים פיזיים עבור כל עובד, העסק הסתפק ברכישת מספר קטן של קווים ששימשו עבור כל השלוחות לסירוגין, ובכל רגע נתון כל קו היה מוקצה לשלוחה שנזקקה לו באותו רגע, בהתאם לכתובת-IP  מספר הזהות של המחשב האישי של אותה שלוחה. הבעיה הייתה שמרכזיות IP אומנם חסכו את התלות בקווי הטלפון הפיזיים, אבל חייבו גם הן תשתית פיזית שעלות ההקמה שלה הייתה גבוהה יחסית. בנוסף, מרכזיות כאלה נזקקו לתחזוקה שוטפת – חיבור למערכות אל פסק, אבטחה פיזית של חדר המרכזיה, ותיקון תקלות פיזיות שנגרמו לציוד.
 
הדור החדש של המרכזיות משתמש בשירותי מחשוב ענן, פוטר את העסקים גם מהתלות הזו, והופך את שירותי המרכזייה כולם לווירטואליים. אם את רוצה להתרכז בעסק שלך, ואין לך זמן וכוח לבזבז על התעסקות עם ציוד פיזי, טכנאים, קריאות שירות ותקלות – מרכזייה וירטואלית במחשוב ענן היא הפתרון האידאלי עבורך. המרכזייה הווירטואלית מותקנת על שרת מרוחק, ואינה מחייבת ממך אפילו את ההשקעה הראשונית ברכישת ציוד ובהתקנה. אותו שרת יכול להחזיק מספר גדול של מרכזיות וירטואליות כאלה, ולמעשה לשרת במקביל עסקים רבים, מבלי שהם יהיו מודעים ל”שכנים” הווירטואליים שלהם.
 

הספקים מרוצים, הלקוחות נהנים

אז אם את שואלת את עצמך למה מרכזיה וירטואלית? ואני הרי בכלל עוסקת תחום טיפולי או הדרכתי – ואני אדם מאוד לא טכנולוגי – האם זה נדרש לעסק שלי? כדאי שתדעי כי היתרונות של מרכזייה וירטואלית הם משמעותיים במיוחד לעסקים קטנים, שאחרת היו מסתפקים במרכזייה קטנה ופשוטה, ללא שירותים מתקדמים כגון ניתוב שיחות, ניהול תיבות קוליות מרחוק או אפשרות להעתקת מספרי שלוחות. הספקים שלך תמיד יוכלו לקבל מענה, גם אם אשת הקשר שלהם עובדת דווקא באותו היום מהבית, ותמיד אפשר לחזור ללקוחות שלך, גם אם הם נמצאים בכלל בחו”ל.
 
וכל זה, בלי לחשוש מנפילה של המרכזייה, ממה יקרה אם תחליטי להעביר את העסק למיקום חדש או אם תצטרכי להוסיף שלוחות או לנתק שלוחות. הכל נעשה מרחוק, בלי מעורבות שלך, בלי טכנאים שצריך לחכות להם בין שתיים לארבע, ובלי מוקד תמיכה שמסביר לך ש”את צריכה לשדרג לגרסה החדשה”. בתוספת תשלום כמובן. במרכזייה וירטואלית כל השדרוגים, העדכונים והתיקונים נעשים מאחורי הקלעים, בלי להשבית את המרכזייה, ובלי עלויות נוספות מעבר לתשלום החודשי.
 

והכי חשוב – בלי התחייבות

כן, קראת נכון. בניגוד למרכזיות מהדור הקודם, שעלות השימוש בהן הייתה קבועה על בסיס חודשי, התשלום על מרכזיות וירטואליות הוא על בסיס השימוש – ככל שתשתמשי יותר, או תיעזרי בשירותים מתקדמים, כך תשלמי יותר. יש לך חודש חלש? עובדים עזבו והשלוחות שלהם נותרו מיותמות? מחיר השימוש ירד בהתאם. נפח הפעילות גדל? את צריכה שלוחות נוספות או שירותים מתקדמים נוספים? המרכזייה הווירטואלית הגמישה תספק לך את כל הדרוש.
שתף תוכן:
  • googleplus
  • linkedin
  • rss
  • mail